5 Jun 2013

"NUOVO CINEMA PARADISO" DRAWING

nuovocinemaparadiso drawing tornatore movie

If you think about friendship, what comes into your minds?
In mine this image.
Alfredo, the man, and Totò, the child.
I draw them in honour of my favourite movie ever: Nuovo Cinema Paradiso, a beautiful and tactful Tornatore's picture of the affection between a rude, but good man, and the naughty boy who'll show him what true friendship means.
With the unforgettable music composed by Ennio Morricone, the simple everyday life of this post-second-world-war Sicilian village, becomes full of poetry and deeply touching.
I watched it innumerable times, but each one is different, each one teaches you some new undertone of human being.
And, each one, makes me love my beautiful country more.

//

Se pensate all'amicizia, cosa vi viene in mente?
A me questa immagine.
Alfredo, l'uomo e Totò, il bambino.
Li ho disegnati in onore del mio film preferito di sempre: Nuovo Cinema Paradiso, un bellissimo e delicato ritratto di Tornatore dell'affetto tra un uomo rude, ma buono e il dispettoso ragazzo che gli mostrerà la vera amicizia.
Con l'indimenticabile musica composta da Ennio Morricone, la semplice vita quotidiana di un paesino Siciliano del secondo dopoguerra, diventa piena di poesia e profondamente toccante.
L'ho visto ormai innumerevoli volte, ma ognuna è diversa, ognuna ti insegna qualche nuova sfumatura dell'essere umano.
E, ognuna, mi fa amare il mio bellissimo paese di più.

xx

2 comments: