27 Apr 2016

HOW TO: RECONCILE WORK AND BLOG (OR FREE TIME)

Work and free time: a little survival guide. // Lavoro e tempo libero: una piccola guida di sopravvivenza.

reconcile work freetime howto francinesplaceblog

I started this blog in 2012, when I still was an university student (ha!), but I decided
to put more and more dedication in it in 2014, the year I graduated.
Finally exams were over, so my days were all like waking up in the morning, replying to
job offers then having lot of free time for doing what I liked most. Like blogging, for example.
What a life.
Yes, because a job is so important, of course, but doing what we love isn't less
essential.
So, my posts became more like I wanted them to be and my blog took the DIY and
 lifestyle direction you see now.
I also restarted having piano lessons with a teacher (because before all, I am a pianist!)
and I really couldn't be happier.
In October, 2014, I found a part-time job, I worked in the mornings and it was quite
cool, because I had a salary and all the afternoons for me. Double win!
But, as it often happens, cool things are not necessarily forever, so one year later I was at home again.
This is why, the last months, I found myself with whole days of free time, but no job.
Pretty nice, for a short time, unless you have to pay bills for your house (or your piano lessons...).
Luckily, after million replies to job opportunities and résumé sendings, I found a new
employment, but it is a full-time one. That means ending my working day at 6 pm.
And that, before all, means reorganizing completely my life.
So, today, I would share with you few, personal, ways to reconcile work time
and blog (or free) time, because our beloved activities don't have to be put aside,
in any way!
I am at the beginning of this new life, so I am more than open to read your suggestions
about how you can do both without stressing yourself too much (or better, at all!).
Consider this post as a free-writing space, I'd like to know your point of view!

//

Ho dato il via a questo blog nel 2012, quando ero ancora una studentessa universitaria 
(ha!), ma ho deciso di dedicarmici con più cura nel 2014, quando mi sono laureata.
Gli esami erano finalmente finiti e le mie giornate erano del tipo sveglia la mattina,
risposte alle offerte di lavoro ed un sacco di tempo libero per fare ciò che volevo.
Che vita.
Già, perché un lavoro è ovviamente importante, ma fare ciò che amiamo non
è meno essenziale.
Così, i miei post sono diventati sempre più come li volevo ed il blog ha preso 
quella piega fai da te e lifestyle che ora vedete.
Ho ripreso anche a fare lezioni di pianoforte con un maestro (perché, prima
di tutto, sono una pianista!) e non potevo essere più felice.
Poi, in Ottobre, sempre 2014, ho trovato un lavoro part-time; avevo uno stipendio
e tutti i pomeriggi liberi. Due volte vincente!
Ma, come spesso accade, le cose migliori non sono per forza per sempre, così un anno
dopo mi sono ritrovata a casa.
Ecco perché, negli ultimi mesi, mi sono ritrovata con intere giornate di tempo libero,
cosa che può essere anche fantastica, se non devi pagare le bollette (o le lezioni di piano...).
Fortunatamente, dopo milioni di risposte ad annunci di lavoro e CV mandati, ho
trovato un nuovo impiego, questa volta full-time. Il che significa finire la giornata
lavorativa alle 18. Il che significa, soprattutto, riorganizzare completamente la mia vita.
Dunque, oggi, sono qui per condividere con voi alcuni, personali, consigli per
conciliare lavoro e blog (o tempo libero), perché le nostre amate attività non devono,
per nessun motivo, essere messe da parte!
Io sono agli inizi di questa nuova vita, dunque sono più che aperta a leggere le vostre
esperienze, riguardo a come fate entrambe le cose senza stressarvi troppo ( o ancora meglio,
per niente!).
Considerate questo post un momento per scrivere quello che volete, mi piacerebbe 
conoscere il vostro punto di vista!

***

1)
BUY A PLANNER (OR BETTER, TWO) // 
COMPRATE UN'AGENDA (O MEGLIO, DUE)
It could seem weird, but it's not. A planner is life-saving, two are even better!
I already told you here how much writing down commitments is helpful for me, I use 
the calendar I have at home to memorize
events and couple-commitments, more I have 2 different planners only for myself.
One is a daily one, where I write down every single thing to do about job, bills, events, etc. 
It is always in my bag, wherever I go.
The other is a weekly planner that I use for my free time. On it, I schedule blog posts, 
collaborations, inspirations etc.
Having two different planners will help you to keep working and free time separated.
//
Potrebbe sembrare assurdo, ma non lo è. Un'agenda ti salva, ma due sono ancora meglio!
Vi ho già detto qui quanto scrivere gli impegni mi aiuti, io uso il calendario che ho a casa
per memorizzare eventi e impegni di coppia, in più ho 2 agende personali.
Una, giorno per giorno, dove segno tutto riguardo a lavoro, bollette, spese, eventi ecc.
Sta sempre nella mia borsa, ovunque io vada.
L'altra è settimanale, per il mio tempo libero. La uso per pianificare i post, le collaborazioni, 
appuntare ispirazioni ecc.
Avere due agende vi aiuterà a tenere ben separati lavoro e tempo libero.

2)
REORGANIZE YOUR ACTIVITIES (AND BE READY FOR SOME SACRIFICE)
// RIORGANIZZATE LE ATTIVITA' (E SIATE PRONTE A QUALCHE SACRIFICIO)
When it's possible, try to reorganize your activities, not to delete them.
Doing what we like it is not only "free time", it is part of our life and personality. 
We are what we do and, if we delete what we like, we won't be happy.
Doing this could bring us to make some sacrifice, for example I moved my piano
lessons from Friday afternoon to... Friday evening. From 8 to 9 pm.
This means that our pizza and movie night will wait, but it will be worth it.
//
Quando possibile, cercate di riorganizzare le vostre attività, non di cancellarle.
Fare ciò che ci piace non è solo "tempo libero" ma parte della nostra vita e personalità.
Noi siamo ciò che facciamo e, se eliminiamo ciò che amiamo, non saremo felici.
Ciò potrebbe portarci a qualche sacrificio, per esempio io ho spostato le mie
lezioni di piano dal Venerdì pomeriggio alla... sera. Dalle otto alle nove.
Il che vuol dire che la nostra serata pizza e film aspetterà, ma ne sarà valsa la pena.

3)
FOCUS ON YOUR PRIORITIES AND DON'T OVERDO //
CONCENTRATEVI SULLE PRIORITA' E NON STRAFATE
Having less time for yourself means that you can't do everything, unless you want
to be the stressed (and tired) version of yourself in less than one month. Okay, thanks god we have
weekends, but we can't concentrate gym, pilates, painting class, photography class,
happy hour with friends, dinner with boyfriend in only two days, it could be
just counter-productive. We need to ask ourselves what we really like to do, which
are the activities we want to go on (or start) and which aren't for us.
I know that it could seem like a falilure, but trust me, it is like a closet cleaning:
after it you will feel lighter and happier.
Talking about blog, for example, I opted for quality instead of quantity. So I am
planning about one post a week, so that for me preparing it can be a delightful moment,
not a breathless race.
//
Avere meno tempo per noi significa non poter fare tutto, a meno che non vogliate
diventare la vesrione stressata (e stanca) di voi stesse in meno di un mese. Okay, grazie
al cielo abbiamo i weekend, ma non possiamo concentrare palestra, pilates, corso
di pittura, corso di fotografia, aperitivo con amiche, cena con fidanzato in due soli giorni,
sarebbe solo controproducente.
Dobbiamo invece chiederci cosa davvero ci piace fare, quali attività vogliamo continuare
(o iniziare) e quali non fanno per noi.
So che potrebbe apparire come un fallimento, ma credetemi, è come svuotare
l'armadio: alla fine vi sentirete più leggere e felici.
Parlando di blog, ad esempio, io ho optato per la qualità piuttosto che la quantità:
d'ora in poi ho pianificato circa un post a settimana, così che prepararlo per me
sia un momento di piacere, non una corsa a perdifiato.

4)
WEEKENDS ARE FOR PLANNING //
I WEEKEND SONO PER PIANIFICARE
When it comes to free time, weekends are like the Holy Grail: we think we have the world
in our hands!
However, the fact is that, as I said before, we can't do million things during two days, so
even during our days off, we have to choose what we want to do.
And, between all the nice things we can opt for, there is one, less funny, but decisive that
we can't forget about: planning. Yes, on weekends, we have to take few time to plan
the week ahead, for example preparing the posts or at least writing down the content or taking
the pictures. It can take one hour or more, but it will help us to have everything set
on the working days.
//
Quando si tratta di tempo libero, i weekend sono come il Sacro Graal: ci sembra di
avere il mondo tra le mani!
Il fatto è, però, che, come ho detto prima, non possiamo fare un milione di cose in due giorni,
dunque anche durante i giorni di riposo dovremo scegliere a cosa dedicarci.
E, fra tutte le belle attività che possiamo scegliere, ce n'è una, meno divertente, ma
decisiva, della quale non possiamo dimenticarci: pianificare. Già, durante i weekend,
dobiamo prenderci del tempo per organizzare la settimana che abbiamo davanti, per
esempio preparare i post o almeno scriverne i contenuti o sceglierne le foto.
Può essere un'ora o più, ma ci aiuterà ad avere tutto già predisposto nei
giorni a venire.

5)
DO WORK AND PLEASURE ONE SINGLE THING //
FARE DEL LAVORO E DEL PIACERE UNA COSA SOLA
Okay, this is a bit dreamy but hey, somebody made it!
Making your passion your job, today, is not impossible. It requires lot of dedication,
sacrifice and no-days (and yes, money), but I can't imagine nothing better that it.
I am starting this new working experience but I can't deny that my dream is
working for myself, one day. Everything allowing, of course.
So, we need to be realistic: a job makes us eat and, unless we understand that we
can work for ourselves and it can be the right moment to leave a secure employment,
we must go on with our "double life". If we put our heart in it, maybe one day life
will pay back.
Meanwhile, we can try to like our job and the growing opportunities it gives.
//
Okay, questo è un sogno, ma ehi, qualcuno ce l'ha fatta!
Fare della propria passione il proprio lavoro oggi non è impossibile. Richiede
dedizione, sacrificio e giornate no (e soldi), ma non riesco a immaginare nulla di meglio.
Io sto iniziando una nuova esperienza lavorativa, ma non posso negare che il mio
sogno sia di poter lavorare per me stessa, un giorno. Tutto permettendo, ovviamente.
Dunque, dobbiamo essere realiste: un lavoro ci fa mangiare e, a meno che non capiamo
che possiamo lavorare per noi stesse e che può essere il momento giusto per lasciare
un impiego sicuro, dobbiamo andare avanti con la nostra "doppia vita". Se ci mettiamo
il cuore, magari un giorno la vita ci ripagherà.
Nel frattempo, possiamo comunque farci piacere il nostro lavoro e le opportunità
di crescita che dà.

6)
DON'T FORGET THAT FREE TIME IS ALSO DOING NOTHING //
NON DIMENTICATE CHE TEMPO LIBERO SIGNIFICA ANCHE NON FARE NULLA
It can be the hardest part, if we have less time to do what we want, but it is also
the most important: free time is also doing nothing, laying on our couch,
talking with people we love, drinking tea while reading a book.
Because time spent like that won't only recharge our batteries, but also our soul.
//
Può essere la parte più difficile, se abbiamo poco tempo per fare ciò che vogliamo,
ma è anche la più importante: il tempo libero è anche non fare nulla, starsene sul divano,
chiacchierare con chi amiamo, bere tè mentre leggiamo un libro.
Perché il tempo speso così non ricaricherà solo le nostre batterie, ma anche l'anima.

lavoro tempo libero guida lifestyle conciliare

Hope you enjoyed this looong post! Let me know what you think about,
I'm all ears!
//
Spero vi sia piaciuto questo post lunghiiiiissimo! Fatemi sapere cosa ne
pensate, sono tutta orecchi!

xx Francine

Photos by me and protected by Copyright.

YOU MAY ALSO LIKE:

HOW TO: SET UP THE PERFECT TEATIME
howto teatime merenda lifestyle francinesplaceblog

22 comments:

  1. "FOCUS ON YOUR PRIORITIES AND DON'T OVERDO." THIS!!! Thank you for these tips. I have all the time to blog now because I'm on summer vacation but after this, I can't even manage to open my blog and visit it for a week. Focusing on my priorities is really a must! :)

    xoxo,
    SHAIRA // New Post

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear Shaira and enjoy your holidays! You have all the time to think about your priorities and understand what you want to do :) Glad this post has been useful!

      Delete
  2. I know how difficult it is to balance work and a blog, but it's nice that you're committing to enjoy your free time more!
    xo
    Siffat
    http://icingandglitter.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Siffat! I'll do my best :D

      Delete
  3. I really enjoyed this post and I find it very useful, too. Yes, managing and balancing everything we must and want to do is not easy at all. Blogging often feels like a double job and takes a lot of time so sometimes I do feel overwhelmed. However, it's really about the priorities and making pauses when necessary. We can't skip doing what must be done but the rest is up to us, whether it's a piano class(how cool!), blogging or simply doing nothing ;) I wish you good luck on your new job :)

    fashionabejita.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are so right! Blogging is like a job, it requires energies and dedication and sometimes we just need to switch off our minds. Thank you for your wishes and good luck to you too for everything!

      Delete
  4. Blogging with a full time job can be strenuous! I have no idea how people manage!!
    http://www.thestyletune.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I think it so! This is why it's so important for us choosing what we want to do. But we should never give up on our dreams, so if we hope to "work" with our blog, one day, we must accept some sacrifice on our way :)

      Delete
  5. Questi tips sono veramente ottimi e ti ringrazio un sacco perchè ne farò tesoro <3
    un bacio

    Francesca

    ReplyDelete
  6. nice post <3

    http://www.maridix.com/2016/04/no-saben-no-saben-lo-que-me-enamora.html

    ReplyDelete
  7. Honestly it is really stressful to keep blogging and managing work both at the same time :(

    International GIVEAWAY on my blog-
    http://planetbeauties.com/2016/04/28/international-giveaway-win-a-daniel-wellington-watch/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, but if you really like it...don't give up! :)

      Delete
  8. Very interesting post!!!
    xx
    http://rockmyboots.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  9. i use the weekend to plan my blogging schedule as well! :D real helpful especially with a full time work week! :D

    Have a great day!
    Animated Confessions

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, so so true! Weekends are everything hehe

      Delete
  10. E' diffiicile riuscire a combinare tutto, ma pianificare aiuta, hai ragione :)


    xoxo
    www.bellezzefelici.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wonderful post!! Love all the tips. "We are what we do and if we delete what we like, we won't be happy." So true!! For me, I need to slow down more often and do nothing/relax. I often find myself frazzled because I'm trying to do all the things on top of my full-time job. Thanks for sharing--it's a good time for me to think about these things! xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your comment, dear Kristie! I totally understand you! :)

      Delete
  12. great tips! x

    jess x | wellwellgirls.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Great tips for balancing work and life to achieve optimum results. I know any time there is a life change I always have to reevaluate how I will find time to manage my blogging duties.
    LaToya
    www.toyastales.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Story of my life lol! It's hard but its definitely possible if you love it

    Take care doll! Kisses,
    BLOG | TAISLANY

    ReplyDelete
  15. molto bello questo post e in generale il tuo blog!
    un bacione
    Cary | http://c--makeup.blogspot.com

    ReplyDelete